Veelgestelde vragen

❓ Veelgestelde vragen  

Hieronder vind je een lijst met veelgestelde vragen over Teqlink. Kun je niet vinden wat je zoekt? Plaats dan hieronder gerust een reactie met je vraag. Een van onze teamleden neemt dan contact met je op. 

V: Hoe begin ik op Teqlink? 

A: Bezoek de ruimte “Start hier” voor meer informatie over hoe je aan de slag kunt gaan met het communityplatform. 

  

V: Waar kan ik berichten plaatsen en deelnemen aan discussies? 

A: Je kunt media, artikelen, discussieonderwerpen en publicaties delen onder de ruimtes aan de linkerkant. Je kunt ook bladeren door en reageren op eerdere berichten van onze leden. 

Om een bericht of artikel te maken, ga je eenvoudigweg naar een van de discussieruimten in Teqlink en klik je op de groene plusknop in de rechterbovenhoek. Vanaf daar kun je beginnen met het opstellen van je bericht. Daarnaast zie je in de meeste ruimtes ook een knop “Discussie toevoegen”, “Artikel toevoegen” of “Vraag toevoegen” waarmee je direct een bericht kunt toevoegen.    

Er is veel dat je kunt doen met berichten, dus neem de tijd om jezelf vertrouwd te maken met wat mogelijk is. Je kunt je tekst op verschillende manieren opmaken, emoji's toevoegen, andere communityleden taggen, afbeeldingen en video's toevoegen, pdf's en sociale berichten insluiten, en meer. 

Voorzie een bericht daarnaast ook van labels (tags) zodat deze beter vindbaar wordt voor andere communityleden. 

 

Pro-tip: Probeer een slash-symbool (/) in de hoofdtekst van je bericht te typen om een menu met al je opties weer te geven! 

Wanneer je tevreden bent met je bericht, klik je op op “Publiceren” om het in de community te plaatsen.  

Je kunt je berichten ook bewerken nadat je deze hebt gepubliceerd. Om een van je berichten te bewerken, klik je op de drie stippen (•••) in de rechterbovenhoek van het bericht en selecteer je vervolgens “Bericht wijzigen” (of klik op sneltoets E). 

 

V: Hoe kan ik het beste netwerken op het communityplatform? 

A: Blader gerust door de verschillende ruimtes en praat met andere leden in onze verschillende ruimtes aan de linkerkant. Je kunt ook de zoekbalk gebruiken om te zoeken naar leden die geïnteresseerd zijn in soortgelijke onderwerpen en een privégesprek starten via de Berichtknop op een profielpagina. 

V: Hoe kan ik de meldingen die ik vanuit Teqlink ontvang aanpassen? 

A: Je kunt hier je meldingsinstellingen controleren en aanpassen. 

 

V: Hoe download ik de mobiele app? 

A: ️Download hier de iOS-app (Beta-testversie). 

    Download hier de Android-app (Beta-testversie). 

Nadat je de Teqlink-app hebt gedownload, log je in met het e-mailadres en wachtwoord dat je hebt aangemaakt toen je lid werd van de community. 

 

V: Kan ik anderen een bericht sturen? 

A: Als je een direct bericht (DM) naar een medelid van de community wilt sturen, ga je naar hun profiel door ergens in de community op hun naam te klikken. Klik vervolgens op “Bericht” om ze een DM te sturen. DM's zijn een geweldige manier om in contact te komen met andere leden in de community. 

 

V: Hoe plaats ik een tabel in een bericht? 

A: Een tabel in een bericht of artikel plaatsen, doe je door deze vanuit een andere bron, zoals Google Sheets, in te sluiten (embedden). Dit doe je door de link naar het brondocument te kopiëren en in het bericht of artikel te plakken, waarbij je deze embed. Om een link te embedden klik je in het bericht op het bliksemschicht-icoontje of typ “/” om het menu te zien.   

 

V: Hoe voeg ik een interessante link of download toe aan een ruimte “Links & downloads”?  

A: Op dit moment is het niet mogelijk om zelf links of downloadbare documenten binnen de community te plaatsen. Wil je graag een link delen of document toe laten voegen? Stuur dan een berichtje naar een van onze moderatoren: André Been of Robert Eising, of mail naar community@teqlink.org  

 

V: Ik wil een afbeelding toevoegen aan een artikel maar wat zijn hiervoor de juiste afmetingen?  

A: Een banner-afbeelding in een artikel heeft een afmeting van 1,200 x 630 pixels.